CAMİLERİMİZE"TÜRK BAYRAĞI " ÇOK YAKIŞIR.
03 Aralik 2012 14:46:35
Camilerde Türkbayrağıasılsın mı ? asılmasın mı? Tartışmasına açıklık getirmek içinilmi yönden, bilimsel ve dini yönden araştırdım. Birışık olmak ve bilgi akışını doğru paylaşmak istedim Gelin bu bilgi akışına bakalım ve doğruları öğrenelim:
Bayrak bu ülkenin bağımsızlığının, istikbalinin sembolü. Cuma namazının ve hacca gitmenin şartlarından biri de Hürriyet, bağımsızlık. Niye camilere bayrak asılmıyor? Hz. Peygamberin seriyelerinde, ordularında bayraklar vardı. Bayrak Müslüman'a yabancı bir figür değil. Kimseyi itham etmek istemiyorum ama düşünmeden edemiyorum. Camilere bayrak niye asılmaz? Kim bunu sağlamış?
Geleneklerimizde camilerimize Bayrak asma var.Hz Peygamberimiz döneminde asılıyordu. Kaldı ki Türk Bayrağının dini önemi ve anlamı var.Çünkü TÜRK BAYRAĞININÜZERİNDE BULUNAN AY VE YILDIZ ebced hesabına göre ALLAH !ın 99 ismini yansıtıyor. Onun için camilerimize asılmalıdır.Zaten camilerimizi minarelerinde ve hutbelerin üzerinde Ay-Yıldız var.O halde BAYRAK da olmalıdır. Nedenini bilimsel ve dini yönden açıklayalım:
TÜRK BAYRAĞININ GİZLİ ŞİFRELER:
Türk Bayrağının İslam dinine göre Anlamı ve Önemi Nedir
Türk Bayrağının rengini şehitlerin kanından ilhamını da kan gölüne yansıyan Ay ve yıldızdan aldığını biliyoruz. Fakat bayrak hakkındaki bu bilgi bayrağın taşıdığı kutsal anlamı o anlamdaki sembolizmi ondaki derinliği ve yüceliği anlatmaya yetmez. Bayrağımızdaki hilal: İmanın altı şartını ve beş köşeli Yıldız da : İslamın beş şartını ifade eder. Ayrıca; Hilal Müslümanlarca sembol olarak kabul edildiğini biliyoruz. Ancak bunun sembolik değeri nereden gelmektedir? Dolunay (Bedir) Ayın on dördüncü gecesindeki haliyle daha parlak olmasına rağmen niçin ayın en az ışık verdiği yay şeklindeki zayıf şekil sembol almıştır? İşte Hilal'in gücü burada çıkmaktadır. Çünkü Hilal Haç gibi doğrudan şekil olarak alınsaydı Dolunay kullanmak daha uygun olurdu. Halbuki "Hilal" şekli dolayısıyla değil ismi dolayısıyla sembol olmuştur. Bu anlamı da "Allah(c.c.)" isminden almıştır. Bilindiği gibi Arapça aslında Hilal kelimesinde; 1 "He" 1 "Lam" 1 "Elif" ve yine 1 "Lam" harfleri bulunmaktadır. Yani 1 "He" 1 "Elif" ve 2 tane "Lam" bulunmaktadır.
Bu Harflerin Ebced Hesabıyla Rakam Değeri de
"He "Lam" "Elif" "Lam"
Toplam Olarak =99
ALLAH (c.c.) kelimesi de yine bir Elif iki Lam ve bir He ile yazılmaktadır. Bu harflerin de değeri yine ebced hesabıyla toplandığında yine 99 rakamını verir. Her iki kelimede harfler değişmediği için rakam değerleri de değişmiyor. Yani Hilal yazarken ALLAH (c.c.) isminin harflerini kullanıyoruz. 99'da Esmaül Hüsna'yı temsil eder.Öyleyse bu iki kelimeyi bilhassa sembolik olarak birbirinin yerine kullanmak mümkündür. O halde Bayrak üzerine ALLAH (c.c.) yazacak yerde aynı ismin ebcede göre eş değerlisi olan Hilal'i koymak hem anlamlı hem inançlarımıza daha uygundur.Çünkü inancımıza göre "ALLAH (c.c.)"ı sembol olarak bile ifade etmek mümkün değildir. Aksi halde putperestlerin düştüğü hatayı tekrarlamış oluruz. Bu sakıncadan dolayı "ALLAH (c.c.)" ın zatı ve ismi tenzih edilerek o ismin harf ve ebcedi bakımından eş değerlisi olan "Hilal" sembol yapılmıştır. Madem ki sembolik anlam taşıyacaktır o halde Hilal yazmaktansa Hilalin şeklini yapmak arasında hiç fark yoktur. Aksine sembol olarak Hilal şekli daha uygun daha anlamlıdır. Böylece Hilal'in sembol olarak seçilmesinde şu mantık silsilesi görülmektedir:
ALLAH (c.c.) à Hilal (isim) à Hilal (şekil)
ALLAH(c.c.)'ın birliği (Tevhid) inancı ve bu inancın La ilahe İllallah (ALLAH
(c.c.) tan başka Tanrı yoktur) formülüyle ifade edilen manası böylece Hilal şeklinin içinde sembol olarak ifadesini bulmuştur.Bilindiği gibi bazı İslam ülkeleri bayrağında özellikle Suudi Arabistan doğrudan doğruya Kelime-i Tevhid'i yazarak sembole gidilmeden bayrağına koymuştur.Ancak birtakım manaların sembol ile ifadesi sözle ifadesinden daha derin ve anlamlıdır. Hilal'in kucağındaki Yıldız Hilalde olduğunun aksine doğrudan doğruya şeklinden alınmıştır. Bayrağımızdaki hilal: İmanın altı şartını ve beş köşeli Yıldız da : İslamın beş şartını sembol eder.
Ancak bu şekil yine Arapça Muhammed yazısının şeklidir. Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v.) Efendimizin ismi yazıldığı zaman birinci mim in başı ha harfinin dirseği ikinci mim in kıvrımı ve dal harfinin alt ve üst kanadı beş tane çıkıntı meydana getirir ve tam bir yıldız şeklini alır. Zaten İslam'ın şartları da beş tanedir. Hilal: ALLAH (c.c.) inancını ;yıldız Peygamber'e bağlılığı dile getirir. ALLAH (c.c.) inancı amentü ile bildirilen iman şartlarının temeli olduğu için iman esaslarının hepsi bu sembolle ifadesini bulmuş olur. O zaman Hilal imanın altı şartlarını; yıldız da İslam'ın beş şartlarını remiz (sembol) olarak dile getirir ki bayraktaki bu iki sembolle ay ile yıldızla İslam dini bütün yönleriyle ifade edilmiş olur.
Dini gerçekler,ortadayken;
Bu bir emperyalist oyun gibi geliyor. Başarılı da olmuşlar. Sanki bayrağın sembolleştirdiği değerler ile caminin sembolleştirdiği değerler çelişik gibi gösteriliyor. Bunu kıramadı bu millet. İnanıyorum ki Milletçe artık bu oyunlara gelmeyeceğiz.Bir bakın: Camilerin içine birçok şey sokuldu, siyaset sokuldu, para sokuldu, isimlerle hutbeler okutuldu ama bayrak sokulmadı hala da sokulmuyor. Ya geçmiş tarihimizi unuttuk ,Ya biz bağımsızlıktan nefret ediyoruz ya da bedava bulduğumuz için kıymetini bilmiyoruz. Camilerin altında ; hırdavattan kaffe ve herşey var bir tek bayrak yok.
Bakınız;
"Ulusal bayramlarda ülkemizin her yerinde bayraklar asılırken bunun dışında kalan, bayrak asmayan, ya da asmasına izin verilmeyen yerler nereleridir? Camilerimiz!"
"Evet,Dini ve Milli o güzel ve anlamlı günlerde sadece camilerde bayrak göremezsiniz. Bunun gerekçesini hiç kimse bilmez, hiçbir kurum da bu konuda tutarlı bir açıklama getirmez, getiremez.Bir yerlere anlam yüklemeden Dini ve Milli bayramlarda camilerimize Bayrak asalım.Bence camilerimizde hep Bayrak asılı olmalıdır.
Unutmayın ki;Türkiye'de 83 bin cami var. Eğer o camilerde müminler özgürce ibadet ediyorsa, ezanlar özgürce okunuyorsa, tek nedeni vatanın düşman işgalinden kurtarılmış olmasıdır.
Çevrenizde gördüğünüz camilere dikkatle bir bakınız!
Pek çoğunun minaresinde baz istasyonu göreceksiniz. Bunlar ilgili firmalar tarafından dolarla kiralanır, parası Diyanet'e ödenir ve minarelere monte edilir.
Yine pek çok caminin altında bir sürü dükkanlar ve işyerleri göreceksiniz.
Kafeterya, düğün salonu, mobilyacı, market vesaire!..
Caminin içinde siyasi gazeteler,dergiler ,kitaplar,takvimler ,para kutuları
Bunlar camilere yakışır ama "Türk Bayrağı yakışmaz!"
Bizler Türk Bayrağının; bu ülkenin bağımsızlığının,Hürriyetinin , istikbalinin sembolü olduğunu biliriz de/ Dini yönden anlamını bilmeyiz. Ama artık biliyoruz.Bu iki anlamı bakımından camilerimize "TÜRK BAYRAĞI " çok yakışır.
Bilim ve İlim dışı konuşanlara ve yazanlara bakınız diyorlar ki;
'"Camiye niçin bayrak asalım, cami Türklerin değil bütün Müslümanların ibadet yeridir'...'"
'"Bayrak Kanunu''nda camilere bayrak asılması öngörülmemiştir'...'"
'"Vay din düşmanı vay! Bayrak millidir, camiler ümmetindir. Camide asla bayrak olmaz'...'"derler .Oysa asıl din düşmanı onlar .O zaman soruyorum ,yukarıda saydıklarım neden camide var.Hadi Hıristiyanlar ve Yahudiler Türk Bayrağından korkuyorlar onları anlarım da size ne oluyor anlamak mümkün değil.
Bunlar din sömürüsünü meslek edinmiş, Müslümanlıktan rant elde eden ,bayrak düşmanı, din baronlarıdır. Bütün taktikleri böyle koro halinde saldırıya geçip karşıdakileri yıldırmak, sindirip susturmaktır. Ama artık bilgimiz var inananları susturamazsınız.Din sömürücülüğü yapamazsınız.Bizi kandıramazsınız.
Bayrak ve Dini ;Gerçekler bilimsel olarak ortada iken, Bunun dışındaki görüş ve düşüncelere asla katılmıyorum.Eğitimci-Yazar-Şair HARUN KARA diyor ki;
MİLLİ VE DİNİ ANLAMI BAKIMINDAN CAMİLERİMİZE "TÜRK BAYRAĞI ÇOK YAKIŞIR"
ETİKETLER : Yazdır
Harun Bey görüşünüzü gayet güzel bir şeklide açıklamışsınız. İzmirde yaşıyorum ve burada çoğu camide bayrağımız var. Lakin olaya bir de gurbetçilerimiz açısından bakmak istedim. Vereceğim örnekle bahsettiğiniz konu her ne kadar aynı şeyler olmasa da , Almanya'daki veya Fransa'daki Camilerimizde Alman veya Fransız bayrağı görmek ister miydim diye kendi kendime sordum. pek hoşuma gitmedi açıkcası.veya Türkiye'ye gelen Yunan veya Ermeni bir Müslümanı düşündüğümüzde de aynı düşünceyi tersten seslendirmiş oluruz.
- s.
- 1
Diğer Yazıları
© degisimmedya.com
İletişim Bilgileri Künye İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kullanılamaz. Tel : 0 372 322 27 30
E-posta: info@degisimmedya.com